HTML

Bobolcsai bácsi történetei

Bobolcsai bácsi történetei ARP írásai alapján

Linkblog

Bobolcsai bácsi a kockázatkezelésről 2005.10.29.

2007.09.04. 14:17 Bobojsza_

Valamikor 2000 évvégén beszélgettünk Bobolcsai bácsival a kockázatkezelésről - az a beszélgetés nekem gyökeresen megváltoztatta az életemet - és mondhatom jó irányba.

Kérdezte: Mit tudok a kockázatkezelésről?

Megmondom őszintén, csak süketeltem neki - akkoriban olyan még nem nagyon volt, hogy stop-loss. Ezért az óvatos poziépítésről piramisban meg a volatilitások kezeléséről vakeráltam neki. Csak nézett rám a kék szemeivel én meg egyre hülyébbnek éreztem magam. Tudtam, hogy ez itt és most kevés lesz.

Azt mondta " Értsd meg kedves ARP, hogy még be sem mentél a piacra és már elvesztetted a pénzed jó részét, ha éppen nincs szerencséd"

Végigfutott a hátamon a hideg - azelőtt voltak a brokicég bedőlések, befektetők szaladgáltak a saját pénzük után, na mondom - ez igaz. Ha nagyobb lóvéval dolgozok (97 -től már igen) akkor hiába vagyok én szép és jó - valami genya úgy elveszi a BEVA feletti pénzemet, hogy sírhatok utána.

Akkortól 3 brokicégnél lett a pénzem - ez bizony sok kellemetlenséggel, nyűggel jár és kis lóvénál nem is éri meg, de relatíve nagyobb lóvénál már más. Most ezért van 6 brokicégnél a tőkém.

A másik dolog amit Bobi bácsi kérdezett tőlem,

" Mit fogsz csinálni azzal a pénzzel amit összekalapáltál a tőzsdén?"

Mondom: visszaforgatom

"Miért, ha sok pénzed lesz abba akarod hagyni?"

Mondom: nem akarom abbahagyni, de legyen mégtöbb pénzem.

"A gyöngyhalász is elteszi a gyöngyöt és nem dugdossa azt vissza a tengerbe, hogy más találja meg"

Igaza volt. Nem akartam abbahagyni, de kellett a gyöngy, ezért 2001-ben a tőkém több mint 75%-át kivettem és betettem ingatlanokba. Plusz pihiztem 2 évet és milyen mákom volt , megusztam 9.11-et.

Életem legjobb döntése volt, úgy tőzsdézek 2003 óta megint, hogy :
1 van egzisztenciám
2 nincs tőzsdézési kényszerem
3 kötök ha akarok. ez lett a hobbim.

Na, ez a Bobolcsai bácsi féle kockázatkezelés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bobolcsaibacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr51157242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása