HTML

Bobolcsai bácsi történetei

Bobolcsai bácsi történetei ARP írásai alapján

Linkblog

Első találkozás Bobolcsai bácsival

2007.09.04. 12:35 Bobojsza_

1990 decemberben vettem az első részvényemet – az összes félretett pénzemet - 50.000 Ft-ot ráköltöttem. A legrosszabb az egészben, hogy nem vagyok biztos benne milyen részvény volt.
Biztos, hogy 200%-on vettem és talán Fotex volt, az is biztos, hogy fizikailag kikérve. Visszanéztem, lehetett-e Fotex, a chartja nekem 1995-től van. Nem emlékszem pontosan, de sztem az volt. Bánom, hogy később eladtam, milyen jó lenne most emléknek. Szóval onnantól kezdve kopgázzal, ami belefért: richter jegyzés, tvk buli, mol jegyzés, matáv dolgozói sheft, matáv jegyzés, édász, titász, tigáz – iszonyat pénzt lehetett keresni. Chartok meg stopp loss –ugyan ne nevettess már! Meg azért a pénzintézeteket sem csak ügyfélként ismertem.

Dőlt a lé – egyszer tüzet kértem a barátomtól és egy összesodort lángoló 10.000 Ft-os bankjegyet nyújtott felém (azóta nem tőzsdézik, 8 órás munkahelye van és nem lett milliomos-de szép a családja).

Ílyen állapotban találkoztam egy emberrel 1996-ban a Ferihegyi repülőtér érkezési oldalán. Tanácstalan volt és szemmel láthatóan keresett valakit – alacsony, furcsán öltözött emberke, borzalmasan átható intelligens tekintettel – vonzott mint a mágnes. New Yorkból érkezett - ő volt Bobolcsai bácsi (maradjon ez a neve). Mivel elkerülték egymást az őt váró feleségével, fogtam az öreg csomagjait is, be az autóba és hazavittem. Útközben beszélgettünk egy-két dologról – ahogy a tőzsdére terelődött a szó……Úgy beszélt az életről, a tőzsdéről mint még azelőtt senki más – ittam a szavait, néha nem értettem mit akar mondani, de éreztem a határtalan bölcsességet és tapasztalatot a szavai mögött: rabja lettem – függővé váltam. Na onnantól kezdve összebarátkoztam vele.

Neki köszönhetem, hogy amíg e legtöbben tönkrementek vagy abbahagyták a tőzsdézést én egyre jobban haladtam előre, és profitálni tudtam olyan eseményekből mint : hong-kongi válság, orosz válság, megtanultam mi az a chart és bizony a klasszikus szalagolvasás híve lettem. Ezt bárki meg tudja tanulni, aki életében legalább 8.000-10.000 órát tölt chartok mellett.

Bobolcsai bácsi mellett tanultam egy nagyon fontos dolgot: ez ad választ a mai Bullshit indító kérdésére. Miért nem vitafórum??????
1 Mert az életben nem érdemes olyan dolgokkal vitatkozni, amik működnek, mert ez van.
2 Mert a tőzsdén nem érdemes vitatkozni az árfolyammal, mert ez van.

Bobolcsai bácsival soha nem vitatkozom – elmondok valamit, ő mond rá valamit. Ha nem értem, akkor nem hagy nyugodni és töröm a fejem otthon. Nem vitázok vele – ez a játék lényege. Ha vitatkoznék vele, oda lenne a barátságunk – kiderülne, hogy hülye vagyok. A topik Bobolcsai bácsit adja tovább neked – ha nem tetszik, nem indítja be a gondolataid, ne fogadd el, ne olvasd : ÍRJ JOBBAT, MÁSKOR, MÁSHOL! Ha beindítja a gondolataid ne fintorogj, örülj és használd ha akarod.

Záró kérdés Bobi bácsitól:
„ Vannak akik mindent jobban tudnak, de a tudásukat nem tudják megvalósítani – vannak akik pont annyit tudnak, amennyit pont meg tudnak belőle valósítani.
Melyik működik a tőzsdén?”

Csak bólogattam erre, persze fingom se volt, hogy mi a válasz – hazamegyek és átmatekozom még ma este :o))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bobolcsaibacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr86157249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása